Prisgaranti SE

Hos Lampemesteren strävar vi efter att säkra dig det bästa priset på alla varor du hittar i vårat breda sortiment.

För att säkerställa en rättvis jämförelse ska prisen vi matchar uppfylla dessa enkla krav innan du kontaktar oss:

  • Varan på Lampemesteren ska vara märkt med prisgaranti ikonen.
  • Prisgarantin kan inte kombineras med andra rabatter.
  • Varan ska vara på lager/tillgänglig i butiken vi matchar
  • Prisgarantin omfattar uteslutande varor omfattat av gällande regler för moms, tull, garanti och konsumentskydd.
  • Prismatchningen gäller inte Philips Hue-produkter
  • Det måste finnas en dokumentation för det pris du hittat. Dokumentationen kan vara i form av en länk, bild av fysisk reklam eller liknande. (Vi förbehåller oss rätten till att avvisa material som kan redigeras/justeras, så som mejl eller t.ex. Muntliga erbjudanden.
  • De varor du köper hos Lampemesteren är inklusive leverans och ljuskällor, därflr matchar vi alltid varans pris exklusive leverans samt ljuskällor om de laddas separat.
  • Vi matcher det erbjudande du har hittat i en annan butik. Kräver detta erbjudande att varan avhämast, så matcher vi priset till avhämtning och är priset levererat, så matchar vi priset inklusive leverans.
  • Prisgarantin gäller för varor som faktiskt är tillgängliga och därför inte citat, bunt/ bunt-erbjudanden och/eller vid erbjudanden med begränsande antal/tid, 1 styck per kund och liknande. Prisgarantin gäller inte erbjudanden som kräver medlemsskap så som en inköpsförening eller någon form betalning för att få tillgång till erbjudandet.
  • Skulle du mot förmoda hitta samma vara på lager till ett lägre pris i en svensk butik ekker svensk onlinebutik matchar vi priset på varan för dig. För att kunna köpa varan till det lägre priset ska du kontakta oss via chat, mail eller telefon innan du lämnar in din ordet. Vi ska använda dokumentation för priset innan prisgarantin kan användas.
  • Erbjudandepriset vi ska matcha MÅSTE baseras på rätt vägledande detaljhandelspris. Därför vill vi alltid kontrollera att vi har samma utgångspunkt som webbshoppen vi ska matcha. Om vi är osäker kontrollerar vi den aktuella prislistan.
  • Erbjudandepriset vi ska matcha, får inte kräva registrering av medlemskap eller något annat för att kunna erhållas - priset måste vara ett offentligt tillgängligt erbjudande pris

    OBSERVERA
    För att säkra oss att alla ovanstående regler hålls kommer vi i några tillfällen försöka att köpa varan.

    Har du tagit emot din lampa, men hittar den efter mottagande billigare på ett annat ställe, har du möjlighet att få skillnaden återbetalt. Kriterierna ovanför ska vara uppfyllda, samt att det max får vara 7 dagar efter att vi har skickat lampan till dig. Uppfyller det kriterierna kan du blott kontakta vår kundservice, så ordnar vi det åt dig.

    Kontakta oss på info@lampemesteren.se  eller på telefon +46 85 250 3870 vardagar mellan 8.30-16 samt via chatten för den snabba direkta kontakten.