David Trubridge ltd Lampor

David Trubridge Ltd - en oerhört vacker lampa med ett hållbart dna och med ett hav av färgmöjligheter och designs. David är en engelsk designer som faktiskt är utbildad skeppsarkitekt, och det arkitektoniska inslaget ses tydligt i hans design. David och hans fru sålde allt dom hade i ägo som ganska unga och åkte på jorden runt resa med deras 2 barn. På dessa resor blev David djupt fascinerad av den fina naturen runt omkring i världen. Det är också därifrån hans inspiration kommer, och är det som ses i hans design idag och det gör hans lampor till något helt unikt. David Trubridges stora passion för hållbarhet genomsyrar all hans design. Ned i minsta detalj är det tänkt på miljön och att man hela tiden ska tänka i nya och bättre material. Lamporna är tillverkade för att kunna hålla hela livet och fortfarande vara fina. Det ska vara en konstant påminnelse om den fina naturen.
Coral Taklampa Ø80 Bamboo - David Trubridge
Rek. pris SEK 9 889,00
Förväntad på lager om: 21-24 dagar
Kina Taklampa Ø60 Bamboo - David Trubridge
Rek. pris SEK 9 625,00
Förväntad på lager om: 21-24 dagar
Floral Taklampa Ø40 Bamboo - David Trubridge
Rek. pris SEK 4 235,00
Förväntad på lager om: 21-24 dagar
Coral Taklampa Ø40 Vit 2 Sidor - David Trubridge
Rek. pris SEK 7 379,00
Förväntad på lager om: 21-24 dagar
Koura Taklampa H50 Bamboo - David Trubridge
Rek. pris SEK 5 729,00
Förväntad på lager om: 21-24 dagar
Coral Taklampa Ø60 Vit 2 Sidor - David Trubridge
Rek. pris SEK 10 395,00
Förväntad på lager om: 21-24 dagar
Kina Taklampa Ø44 Bamboo - David Trubridge
Rek. pris SEK 5 955,00
Förväntad på lager om: 21-24 dagar
Visar 36 av 150 produkter

Mer om David Trubridge

Nedanstående är ett utdrag från olika intervjuer från en rad olika designmagasin i Europa och Asien. Det är utvalt och sammansatt så att det på ett elegant sätt understryker och definierar vad producenten (och mannen) David Trubridge står för.


NÄRING
Jag jagar efter att hitta ett sätt där man kan tillföra den kulturella näringen till folks liv utan att använda dyrbara processer och energi. Vi har allt för mycket ”stuff” (saker) i våra hem, vilket i grund och botten inte är mer junkfood för ögonen, designade för att efterlämna oss ännu mer hungriga. Hur kan vi skapa en reell och bestående näring utan att sluta med att ha allt för mycket onödiga och oanvändbara objekt som spiller värdefulla resurser och skadar miljön?! Design som inte kan lösa det här problemet tror jag både är oansvarigt och irrelevant.

MODE
Jag är inte intresserad i tendenser eller mode, då det blott gör dig till en ´follower´. Jag försöker att hitta mitt eget hjärta och ha tillit till att tala utifrån det, med en innerlig integritet och med min egen stämma. Jag gillar inte den nuvarande tendensen inom design som söker originalitet i det kloka, humoristiska och ironiska – såna påhitt och ordvitsar skrattar åt en gång, men man glömmer dem lika fort. Jag kan inte alltid vara på mode, men jag tror på att i det långa loppet vill integritet, originalitet och konsekvens vara viktiga och vinnande faktorer, för varje konstnär är unik. Jag önskar inte att lägga namn till vad som svarar till en

Jeg ønsker ikke at lægge navn til hvad der svarer til en overfladisk popsang, da de jo kan være nok så meget det største hit i dag, men er væk i glemslens tåger i morgen. Det er min drøm at skabe noget der som Bachs musik, ikke bare huskes, men som den dag i dag stadig kan inspirere, selv hundreder af år senere.

DESIGNPROCESSEN
Jeg designer ikke for at opfylde en simpel praktisk funktion. Jeg designer for at kommunikere, for at fortælle en historie, for at formidle hvad jeg finder i bjergene og ørkenen, og hvad det vil sige at være menneske. Som kunstner udvikler jeg former og skaber et ordforråd ud fra hvad jeg ser og føler omkring mig. Dette er mit personlige sprog, som jeg benytter til at fortælle min historie. Som designer kan jeg så bruge formerne og det skabte ordforråd i mine designs. Hvis ikke jeg som person var så dybt involveret og forankret i de indledende dele af skabelsesprocessen, ville mit virke ikke udvikle sig og jeg ville ende med kun at omplacere og ændre streger og tanker udtænkt af andre før mig, og hvad er pointen i det?
Jeg benytter den viden mit håndværk giver mig til at skabe et design. Kunst, kunsthåndværk og design er alle lige vigtige dele af hele den kreative proces.

DÄRFÖR BEHÖVER VI KONST
Jeg tror på at vi har behov for store kunstværker, da de er med til at definere hvad det vil sige at være menneske. Kunst er meget vigtig, da den hele tiden stiller spørgsmålstegn ved og skubber til vores grænser for forståelse og oplevelse. Det er kunsten at finde kanten, som skaber den friktion, der holder livsgnisten tændt. Uden kunstens konstante bevægelse vi er statiske og livløse. Kunstnere er de genetiske mutationer der er afgørende for den fortsatte filosofiske og mentale udvikling af mennesket. De fleste vil uddø og blive glemt, men hvis vi ikke er der til at opmuntre dem alle, vil vi gå glip af de få geniale
Dela dina bilder med @lampemesteren
Tagga #yesLampemesteren så kanske dina bilder blir visade här. Inspirera och låt dig inspireras, från en unik bostad till en annan.