Frakt & Leverans

Leveranstider

OBS- var uppmärksam på att leveranstiderna är vägledande för vad som är normal leveranstid för våra leverantörer. Det kan förekomma att varor tillfälligt är slut i lager, och det kan därför ta lite längre tid. Detta gäller framförallt reservdelar.
I den länk du mottagit efter du lagt din beställning kan du hålla dig uppdaterad om förväntad leveranstid.

Frakt & Leverans

Vi levererar fraktfritt till hela Sverige med PostNord, vid köp för minst 999 SEK.
Leveranstiden är vanligtvis 2-4 arbetsdagar, om varan finns i lager i önskat utförande, annars kan det ta 2-3 veckor extra. Vilket kan förekomma för några av de mer unika Italienska produkterna.

Försenade leveranser från Postnord ansvarar lampemesteren inte för. Vi skickar alla varor som paket, vilket ger dig möjlighet att spåra försändelsen, om problem skulle uppstå, eller om varorna mot förväntan skulle vara försenade.

Kontrollera din beställning

Vi uppmanar dig att kontrollera paketets innehåll när du hämtat ut ditt paket. Om försändelsen är skadad vid leverans, ska du snarast möjligt göra en reklamation via länken du vid din beställning. Du kommer att bli ombedd att skicka bilder på försändelsen, samt bild på lampans skada. Via länken får du vägledning genom processen och vad som krävs av dig. Skadan ska anmälas senast två dagar efter att du tagit emot din försändelse. Lampemesteren.se ansvarar inte för skador som uppkommit under transporten. Vi paketerar alltid varorna med största omsorg, så att risken för fraktskador minimeras. Vi vill självklart lösa din reklamation så snabbt som möjligt.

Om några problem skulle uppstå med förseningar av din leverans är du välkommen att kontakta kundservice och vi rekommenderar att du har ditt ordernummer nära till hands för att underlätta för expeditionen.

Mail:  info@lampemesteren.se