Köpvillkor

Vilka handlar du av?

Du handlar av lampemesteren.se som är en del utav Lampemesteren A/S.
Huvudkontoret ligger i Ringkøbing, Danmark – på adressen:

Lampemesteren.se
Birkmosevej 18
6950 Ringkøbing
Danmark


CVR: 24210081
Organisationsnummer: SE502077200901
E-post: info@lampemesteren.se
Telefon: 852 503 870

VILLKOR

Vid köp på denna webbplats godkänner och accepterar du automatiskt följande villkor. Vi rekommenderar därför att du läser igenom villkoren grundligt innan du handlar hos oss.

Leveranstider

Observera att leveranstiderna är en vägledning i förhållande till de uppgifter som den aktuella leverantören har givit oss. Det kan förekomma att vissa artiklar är tillfälligt slut och därmed kan det ta längre tid än det som anges. Särskilt för de utländska leverantörerna kan detta inträffa. Vi kontaktar dig så snart vi vet en ny förväntad leveranstid.

Köp av varor

När du har valt de varor du önskar och har placerat dem i varukorgen skall du utfylla dina personliga uppgifter, såsom namn, adress och betalningsinformation. När detta är gjort kommer du att få en bekräftelse per mail. Var uppmärksam på att detta inte är den slutgiltiga orderbekräftelsen.

Så snart betalningen är genomförd och varan är registrerad på vårt lager så kommer du få ett nytt mail med en orderbekräftelse och med ditt personliga kollinummer, som du alltid kan spåra. Lampemesteren.se slutför först betalningen då varan lämnat vårt lager.

Om du har ytterligare frågor angående köp utav varor hos Lampemesteren.se, eller önskar personlig service så är du välkommen att kontakta oss på telefon 852 502 870, Alla vardagar mellan 8.30 – 16.00. Eller maila oss på info@lampemesteren.se så är vi beredda att hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Du kan också läsa våra FAQ där det finns svar på det mesta.

Betalning

Hos Lampemesteren.se kan du betala med betalkort som; VISA, VISA Electron Mastercard, Maestro, JCB kort och American Express. Beloppet dras från ditt konto först när varorna lämnar vårt lager. Alla priser på Lampemesteren.se är angivna i SEK och är inklusive 25% moms.

En klassisk banköverföring är också en betalningsmöjlighet, där vi skickar varan så snart betalningen är registrerat i vårt system.
EDI/EAN-fakturering som används i den offentliga sektorn finns också tillgänglig. Detta är något som oftast används av den offentliga institutionen.

Privatlivspolitik

Hos Lampemesteren samlar vi in och använder en rad olika personupplysningar om dig i förbindelse med ditt köp hos oss.

Nedan hittar du vår Privatlivspolitik som du kan läsa om du gärna vill veta mer om varför, och hur vi på ett säkert sätt behandlar dina personupplysningar.

Här hittar du hur vi på Lampemesteren förhåller oss till personuppgiftslagen från. 25 maj 2018.

Läs vårt Privatlivspolitik her



Leverans

Vi levererar i hela Sverige, och om inget annat önskas så skickar vi vi varorna med Post Nord Sverige. Vi levererar fraktfritt vid köp för minst 999,- SEK.
Den förväntade leveranstiden, med förutsättning att varan finns på lager i den önskade färgen/varianten du önskar är vanligtvis 3-5 arbetsdagar.  I andra fall uppges detta.
Om inte varan kan levereras på det datum som anges kommer vår mailrobot Edison att kontakta dig så snart som möjligt. Om det är en beställningsvara kan produktionstiden ses i varubeskrivningen, och därmed skal detta tilläggas till den förväntade leveranstiden.
För förseningar hos fraktbolaget kan Lampemesteren.se inte ansvara. VI skickar alla våra varor med paketpost. Dessa är möjliga att spåra om det skulle uppstå problem med leveransen.
Du ombedes att kontrollera paketets innehåll vid mottagandet och innan montering. Om detta inte sker inom utsatt tid (14 dagar) efter att du fått det kan Lampemesteren.se inte stås om ansvarig. Du bes också att titta efter defekter och/eller att korrekt vara levererats.
Om paketet och/eller innehållet är skadat när du mottager det ska du anmäla det till Post Nord Sverige direkt, eller senast inom 2 dagar. Därefter skall du returnera varan till oss. Lampemesteren.se ansvarar inte för varor som skadats under transporten. Vi packar alltid varorna med stor omsorg så att risken för fraktskador minskar.

Prisgaranti

Hos Lampemesteren.se eftersträvar vi att ha det bästa priset på varorna du finner å vårt breda sortiment.

För att säkerställa en rättvis jämförelse ska priset vi konkurrerar med uppfylla dessa enkla krav innan du kontaktar oss:
-Varan på Lampemesteren.se ska vara märkt med ”prisgarantiikonen”
-Varan ska finnas på lager/tillgängliga i den butiken vi jämförs med.
-Prisgarantin gäller endast varor som omfattas utav de svenska reglerna om mervärdesskatt, tull, garanti och konsumentskydd.
-Det skall finnas dokumenterade bevis på varan du har hittat. Beviset kan vara i form av länk, bild av fysisk reklam eller liknande. (Vi förbehåller oss rätten till att avvisa bevis som kan justeras, t.ex., mail och muntliga erbjudanden)
-De varor du köper hos Lampemesteren.se är inklusive frakt och ljuskälla. Därför jämför vi alltid varans pris exklusive frakt samt ljuskällor – om detta debiteras separat.
-Vi jämför det erbjudandet du har hittat hos en annan butik. Innebär det erbjudandet att varan måste avhämtas så jämför vi priset på upphämtning. Levereras varan kommer vi jämför priset inklusive leverans.
-Prisgarantin gäller varor som faktiskt finns tillgängliga. Därmed inte vid köerbjudanden, samköpserbjudanden och/eller erbjudanden där antalet eller tiden är begränsad.
-Prisgarantin gäller inte erbjudanden där medlemskap påkräves. Eller erbjudanden där någon form utav köp garanterar erbjudandet.

OBSERVERA – vi förbehåller oss rätten till att försöka köpa varan, på så sätt säkerställer vi att alla de ovanstående regler och kriterier uppnås.

Hittar du, inom 7 dagar efter att varan skickats iväg, varan billigare någonstans där alla kriterier ovan uppnås, så kan mellanskillnaden återbetalas. Du kontaktar då Lampemesterens kundservice, så hjälper vi dig.

Kontakta oss på info@lampemesteren.se eller på telefon 852 502 870. Du når oss alla vardagar mellan 8.30 – 16.00, eller via chattfunktionen.

Ångerrätt

Hos Lampemesteren.se ger vi dig 100 dagars ångerrätt från den dag du mottager din vara. Vid retur ber vi dig att fylla i den retursedel som finns att hämta på vår hemsida under fliken Kundservice, och skicka med den tillsammans med de varor du önskar att returnera.

Kom ihåg att varan alltid skall returneras hel och ren i dess originalförpackning. Utan skrift eller tejp på originalförpackningen. Se till att alltid får ett kvitto på leveransen som bevis på att den är skickad. Den enda kostnaden du har när du vill ångra ditt köp är portot för att skicka tillbaka varan.

Felaktig eller bristfällig inpackning kan innebära fraktskador, vilket kan leda till att vi avvisar returen. Var därför noggrann med hur du paketerar varan. Du är alltid välkommen att kontakta oss för råd och vägledning inför och om returleveransen.

Din order skal returneras till oss utan oskäligt dröjsmål, senast 14 dagar efter att du meddelat oss om att du vill ångra ditt köp- Du står själv för de utgifter som uppstår vid returnering av varan. Du ansvarar för varan under dess transport och ansvarar även för att varan är paketerad på att bra sätt.

Har varan monterats eller på annat sätt visar upp slitage, användning och/eller skador förbehåller vi oss rätten att neka din retur.

Returen skickas till:

Lampemesteren.se
Birkmosevej 18
6950 Ringkøbing
Danmark


Lampemesteren.se rekommenderar att varan returneras som paketpost via Post Nord Sverige. På så sätt finns det möjlighet att följa paketet i Post Nords system, och du utesluter därmed tvivel om varan anlänt till mottagaren eller ej. Du har även möjlighet att efterlysa försändelsen om leveransen inte anlänt.

Vissa varor kan inte skickas i retur med normal post. Detta gäller stora, tunga eller på annat sätt svårhanterade produkter, eller om det rör sig om en stor mängd. Utgifter för returleveransen förväntas ej överstiga de priser vi har förhandlat fram med våra samarbetspartners.

Varor som returneras för sent eller skickas utan porta kommer att bli nekade av Lampemesteren.se
När vi har mottagit varan och godkänt returen kommer vi så snart som möjligt att återbetala köpesumman till ditt konto i enlighet med konsumentlagen § 21 stk. 3 og 4.
Vi återbetalar endast till det betalkort som varorna debiterats ifrån. Detta för att undvika användning av stulna kreditkort. Glöm inte att bifoga clearing- och kontonummer vid en eventuell banköverföring. Kom ihåg att spara postkvittot som bevis på att varan han skickats.
Returnering utav varor står kunden för.

Du kan även...

Det nya klagosystemet samlar alla konsumentklagomål om produkt – och tjänsteköp inom EU på internet.
Detta innebär att du har möjlighet att uttrycka ditt eventuella missnöje direkt till den europeiska webbshop där du har köpt en vara eller tjänst som inte har levt upp till förväntningarna.

Det nya systemet fungerar så att varje konsument kan lämna ett klagomål direkt på ODR-sajten, där det sedan blir översatt till det aktuella språket och sedan vidarebefordrat till den berörande säljaren. Webbshopen har därefter möjligheten att trycka på grön eller röd knapp beroende på om man accepterar klagomålet eller ej.

Genom att trycka på den gröna knappen skickas klagomålet vidare till en lokal konsumentklagomålsstyrelse, utanför domstolsväsendet, och behandlas där.
Trycks det däremot på den röda knappen avslås klagomålet och konsumenten skall då själv kontakta och framföra sitt klagomål till besvärsnämnden eller Konsument Europa. Dit kan du maila, eller ringa. Men räkna med långa väntetider innan något beslut fattas.

Du kan komma i kontakt med Konsument Europa genom http://ec.europa.eu/consumers/odr/, kom då ihåg att uppge får mailadress info@lampemesteren.se.

Vänder du dig direkt till oss kommer vi naturligtvis att ta oss an ärendet med detsamma. Detta för att undvika fördröjningar i de tidskrävande systemen.

Värdesänkning – Från E-märkets guide för uträkning

Om konsumenten har använt varan resulterar det i en värdeminskning. Hanterar konsumenten varan på et sådan sätt att utöver det som är normalt och varans värde minskar, har Lampemesteren.se rätt till att göra avdrag för denna värdeminskning vid återbetalningen. Värdeminskningen beräknas som skillnaden mellan varans säljpris och varans marknadspris vid försäljning efter returneringen.

Marknadspriset skall beräknas till ett värde i detaljhandeln mellan nätbutik och konsument. Inte som vid försäljning mellan nätbutiker, eller mellan konsumenter.

I vissa fall har varor, på grund utav konsumenten, inte längre något värde. Du kan i dessa fall inte kräva att få köpesumman i retur.

Emballaget kan ha betydelse för nedskrivning utav köpesumman. Öppnar, skadar, eller tappar du bort originalförpackningen kan en värdeminskning komma att diskuteras. Har emballaget betydelse för varans värde vid vidareförsäljning kommer priset för nytt emballage dras av.

LINK

Se mer om returnering utav varor HÄR

Reklamation

Alla varor är omfattade av köpelagens regler om 24 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten betyder at du som kund kan klaga på fel och bristningar på varan som uppstår inom 24 månader efter köpet.
Reklamationsrätten täcker inte fel, skador eller slitage som uppstår pågrund av felaktig användning, bristande underhåll eller normalt slitage.

Vid reklamation, fel, brister eller uteblivna leveranser kontakta vänligast vår kundservice på telefonnummer 852 502 870 eller info@lampemesteren.se

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader

Är reklamationen berättigad så betalar vi givetvis dina (rimliga) fraktkostnader.

Varan skickas till:
Lampemesteren.se
Birkemosevej 18
6950 Ringkøbing
Danmark

Alternativt så kan vi maila dig en returetikett som skall skrivas ut och klistras på returpaketet.

Reservationer

Lampemesteren.se reserverar sig för utsålda varor, tryckfel, stavfel, leveransändringar ifrån våra leverantörer samt förseningar som Lampemesteren.se inte kan kontrollera.

Vi förbehåller oss även rätten till att avvisa beställningar där mängdrabatter, medlemsrabatter och individuella rabattkoder kombineras.

Presentkort

Presentkortet kan utnyttjas vid köp utav lampor eller tillbehör. Presentkortet är inte personligt utan kan användas utav flera parter.
Presentkortet är giltigt i 3 år ifrån utförandedatum. Presentkort kan ej lösas in mot kontanter.
Ångrar du köpet av ett presentkort så kan det returneras till oss inom 14 dagar efter att ordern är lagd, och vi återbetalar hela beloppet. Restbelopp under 50 kronor utbetalas via banköverföring.

Rabatter

Rabattkoder och andra rabatter kan inte kombineras med fördelskort de kan heller inte användas på redan nedsatta varor. Var också uppmärksam på att rabattkoder och andra rabatter inte kan användas på produkter från Philips Hue.


Om Lampemesteren.se

Designer lampor online
Hos Lampemesteren.se har vi samlat ihop dem mest exklusiva lampor från designer och producenter i bästa klassen.

Kvalitet och design
Vi sätter design och kvalitet i högt fokus och våra spännande sortiment är noga utvalt.

Det betyder att du hos os kan hitta lampor som kan uppfylla dina behov, om du antingen är till det klassiska, moderna eller experimenterande.

Du vill hitta lampor som är klassiska, som kan provocera, inspirera eller beröra – lampor som kanske vill följa dig resten av ditt liv.
Läs mer

Kundtjänst

Öppettider för kundförfrågningar:
Måndag till fredag: 8:30 till 16:00
Lördag-söndag: Stängt

Kundtjänst: +46 852 503 870

E-mail: info@lampemesteren.se

Birkmosevej 18  |  DK-6950 Ringkøbing  |  Tlf. +46 852503870  |  info@lampemesteren.se
0 varor i korgen