FAQ

Återkommande frågor

Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?

Har du inte mottagit en orderbekräftelse på mail kan din e-postadress vara felaktig. Ring eller skriv till vår kundservice på info@lampemesteren.se så hjälper de dig att skriva in den rätta adressen.

Hur skriver jag in en rabattkod?

1. Lägg dina varor i inköpskorgen

2. Gå till inköpskorgen

3. I steg 1 hittar du stället, där du kan skriva in din rabattkod/presentkort

4. Tryck på "Uppdatera" för att rabattkoden slår igenom

Du kan se hur man gör i nedanstående video

När blir beloppet draget från mitt konto efter ett köp?

Beloppet dras från ditt konto först när varan är skickad.

Har Lampemesteren.se någon fysisk butik?

Ja, vi har ett showroom som ligger i Ringkøbing, Danmark.

Hur lagar jag min artikel?

Om du vill reklamera ditt föremål, använd länken du fick när du gjorde din beställning hos oss. Här kan du skapa en reklamation och vägledas genom processen. När vi mottagit din reklamation behandlar vår kundtjänst den och du kommer att bli kontaktad om din reklamation så snart som möjligt.

Hur handlar jag?

När du har hittat en vara:

1) Lägg i varukorg - Du lägger lampan i din varukorg genom att klicka på den röda knappen ”Lägg i varukorgen”. För att gå till varukorgen klickar du högst upp i högra hönet på ”Varukorg”.

2) Gå till kassan - Vill du genomföra köpet trycker du på ”Gå till kassan”. Om du vill leta efter fler vackra lampor innan du betalar så trycker du istället på ”Fortsätt handla”.
Har du en rabattkod kan du även knappa in den här.

3) Fyll i personuppgifter - För att genomföra köpet trycker du på ”Gå till kassan”. Du skall sedan fylla i dina personuppgifter. Har du redan upprättat ett konto så kan du logga in genom att trycka på ”Logga in” högst upp på sidan.

4) Leveransadress - Om du vill kan du redigera dina uppgifter eller välja en annan leveransadress. Tryck sedan på ”Fortsätt”.

5) Betalning - Du skickas nu vidare till betalning där du ska välja vilket betalningssätt du önskar att använda. Kryssa sedan i rutan för att välja att acceptera köpvillkoren och godkänd köpet genom att trycka på ”Godkänd”.

6) Genomför betalning - Fyll i dina kortuppgifter och klicka därefter på ”Genomför betalning”.

Hur hittar jag varan jag söker?

Uppe i hemsidans högra hörn hittar du ett sökfält där du kan skriva in ditt sökord.

Du kan också använda menyn till vänster för att söka efter varor. Välj vad för typ av lampa du söker och använd sedan filter för att specificera exempelvis färg eller märke.

Kan jag betala efter att jag har fått varorna levererade?

Nej. Du skall uppge kortuppgifter för att kunna avsluta ditt köp i webshopen. Vi drar dock inte beloppet från ditt konto förrän vi skickat varorna.

Kan jag beställa via mail eller fax?

Nej. Av säkerhetsskäl så accepterar vi inte beställningar som görs via mail eller fax. Vill du bli guidad runt om i web-shopen eller få hjälp med att placera varorna i varukorgen är du välkommen att ringa till vår kundservice på (+46) 852 503 870.

Är det säkert att betala online med betalkort?

Lampemesteren.se använder ett väldigt säkert betalningssystem: DIBS. Betalningarna går genom DIBS via PBS, vilket betyder att dina kortuppgifter är skyddade och krypterade när de skickas till DIBS. Det betyder i att all information om betalningsupplysningar sker vid DIBS. Lampemesteren.se får alltså inte kännedom om de upplysningarna du uppger. Men får besked om transaktionen är godkänd eller ej.

Blir mina pengar dragna från kontot direkt efter att jag har beställt?

Vi drar först beloppet ifrån ditt konto när varorna lämnar vårt lager.

Försändelse och Leverans

Vilka leveransmöjligheter finns?

Lampemesteren.se skickar alla varor med Post Nord. Alla köp över 999 SEK levereras fraktfritt.

Hur lång tid tar leveransen?

Leveranstiden hos Lampemesteren.se uppgår max till 8 vardagar. Dock kan det vid speciallampor och beställningar gå upp till 3 veckor.

Kan min beställning levereras till en annan adress än faktureringsadressen?

Ja. Du skall då fylla i en önskad leveransadress undertiden du gör din beställning.

Kan jag ändra leveransadress?

Via den länk du mottog vid din beställning har du möjlighet för att ändra din leveransadress. Om försändelsen redan är fakturerad är det inte möjligt att ändra leveransadressen.

Vad händer om försändelsen försvinner?

Lampemesteren.dk efterlyser försändelsen i samarbete med GLS eller Postnord Denna sökning tar 3-5 arbetsdagar och om paketet inte dyker upp inom den tid kommer din beställning att läggas igen.

Vad finns det för orderbekräftelse på min beställning?

När du har placerat din order, får du automatiskt en orderbekräftelse till din mail. I ordebekräftelsen står det vilka varor du har beställt och betalat för. Spara eller skriv ut din bekräftelse då den dessutom fungerar som garantibevis.

Kan jag returnera varor jag inte är nöjd med?

Ja, du kan returnera varor inom 100 dagar efter du mottagit försändelsen, och få återbetalning för den returnerade varans pris exklusive fraktkostnad.
Har du avbrutit köpet står du själv för returkostnaden.

Om varan har monterats eller om några andra tecken på slitage, användning/skador finns, så förbehåller vi oss rätten att avvisa din retur.

Se mer om returnering av varor HÄR