FAQ

Återkommande frågor


Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?

Har du inte mottagit en orderbekräftelse på mail kan din e-postadress vara felaktig. Ring eller skriv till vår kundservice på info@lampemesteren.se så hjälper de dig att skriva in den rätta adressen.

När blir beloppet draget från mitt konto efter ett köp?

Beloppet dras från ditt konto först när varan är skickad.

Har Lampemesteren.se någon fysisk butik?

Ja, vi har ett showroom som ligger i Ringkøbing, Danmark.

Hur gör jag om varan behöver repareras?

Skall du reklamera din vara så får du den snabbaste och bästa servicen genom att kontakta oss på info@lampemesteren.se

Hur handlar jag?

När du har hittat en vara:

1) Lägg i varukorg - Du lägger lampan i din varukorg genom att klicka på den röda knappen ”Lägg i varukorgen”. För att gå till varukorgen klickar du högst upp i högra hönet på ”Varukorg”.

2) Gå till kassan - Vill du genomföra köpet trycker du på ”Gå till kassan”. Om du vill leta efter fler vackra lampor innan du betalar så trycker du istället på ”Fortsätt handla”.
Har du en rabattkod kan du även knappa in den här.

3) Fyll i personuppgifter - För att genomföra köpet trycker du på ”Gå till kassan”. Du skall sedan fylla i dina personuppgifter. Har du redan upprättat ett konto så kan du logga in genom att trycka på ”Logga in” högst upp på sidan.

4) Leveransadress - Om du vill kan du redigera dina uppgifter eller välja en annan leveransadress. Tryck sedan på ”Fortsätt”.

5) Betalning - Du skickas nu vidare till betalning där du ska välja vilket betalningssätt du önskar att använda. Kryssa sedan i rutan för att välja att acceptera köpvillkoren och godkänd köpet genom att trycka på ”Godkänd”.

6) Genomför betalning - Fyll i dina kortuppgifter och klicka därefter på ”Genomför betalning”.

Hur hittar jag varan jag söker?

Uppe i hemsidans högra hörn hittar du ett sökfält där du kan skriva in ditt sökord.

Du kan också använda menyn till vänster för att söka efter varor. Välj vad för typ av lampa du söker och använd sedan filter för att specificera exempelvis färg eller märke.

Kan jag betala efter att jag har fått varorna levererade?

Nej. Du skall uppge kortuppgifter för att kunna avsluta ditt köp i webshopen. Vi drar dock inte beloppet från ditt konto förrän vi skickat varorna.

Kan jag beställa via mail eller fax?

Nej. Av säkerhetsskäl så accepterar vi inte beställningar som görs via mail eller fax. Vill du bli guidad runt om i web-shopen eller få hjälp med att placera varorna i varukorgen är du välkommen att ringa till vår kundservice på (+46) 852 503 870.

Är det säkert att betala online med betalkort?

Lampemesteren.se använder ett väldigt säkert betalningssystem: DIBS. Betalningarna går genom DIBS via PBS, vilket betyder att dina kortuppgifter är skyddade och krypterade när de skickas till DIBS. Det betyder i att all information om betalningsupplysningar sker vid DIBS. Lampemesteren.se får alltså inte kännedom om de upplysningarna du uppger. Men får besked om transaktionen är godkänd eller ej.

Blir mina pengar dragna från kontot direkt efter att jag har beställt?

Vi drar först beloppet ifrån ditt konto när varorna lämnar vårt lager.

Försändelse och Leverans


Vilka leveransmöjligheter finns?

Lampemesteren.se skickar alla varor med Post Nord. Alla köp över 999 SEK levereras fraktfritt.

Hur lång tid tar leveransen?

Leveranstiden hos Lampemesteren.se uppgår max till 8 vardagar. Dock kan det vid speciallampor och beställningar gå upp till 3 veckor.

Kan min beställning levereras till en annan adress än faktureringsadressen?

Ja. Du skall då fylla i en önskad leveransadress undertiden du gör din beställning.

Kan jag ändra leveransadressen?

Nej. Så fort Lampemesteren.se får in din order så registreras din försändelse hos leverantören.

Vad händer om försändelsen kommer bort under levereringen?

Lampemesteren.se spårar försändelsen i samarbete med Post Nord. Denna spårning tar 3 till 5 vardagar. Om paketet inte ankommer efter det så kommer en ny leverans att påbörjas.

Vilka dokument har jag som bekräftelse på min beställning?

När du har godkänt din order får du automatiskt en orderbekräftelse på mail. I orderbekräftelsen står det vilka varor du har beställt och betalt för. Spara eller skriv ut orderbekräftelsen då den också gäller som garantibevis.

Kan jag skicka tillbaka en vara som jag inte är nöjd med?

Ja, du kan skicka tillbaka varan i retur upp till 14 dagar efter att du mottagit den, och få återbetalt varans pris, exklusive fraktkostnader. Har du ångrat köpet betalar du själv för returen.

Har varan varit monterat eller på andra sätt visar på slitage/skador förbehåller vi pss rätten om att avvisa att ta varan i retur.

Läs mer om returnering av varor HÄR


Om Lampemesteren.se

Designer lampor online
Hos Lampemesteren.se har vi samlat ihop dem mest exklusiva lampor från designer och producenter i bästa klassen.

Kvalitet och design
Vi sätter design och kvalitet i högt fokus och våra spännande sortiment är noga utvalt.

Det betyder att du hos os kan hitta lampor som kan uppfylla dina behov, om du antingen är till det klassiska, moderna eller experimenterande.

Du vill hitta lampor som är klassiska, som kan provocera, inspirera eller beröra – lampor som kanske vill följa dig resten av ditt liv.
Läs mer

Kundtjänst

Öppettider för kundförfrågningar:
Måndag till fredag: 8:30 till 16:00
Lördag-söndag: Stängt

Kundtjänst: +46 852 503 870

E-mail: info@lampemesteren.se

Birkmosevej 18  |  DK-6950 Ringkøbing  |  Tlf. +46 852503870  |  info@lampemesteren.se
0 varor i korgen