11% EKSTRA RABATT på produkter märkta med “-11% EXTRA” Till produkterna
BLACK DEALS LIMITED–erbjudanden: 11 % extra rabatt på utvalda produkter med koden nedan. Produkterna är märkta med “–11% EXTRA”.
Gäller t.o.m. 24.11.2025
Kopiera den rabattkod du önskar att använda, gå till varukorgen och klistra in den i rabattkodsfältet. Klicka på knappen "Lös in" så läggs din rabattkod till.
*Kampanjen gäller 18.–24.11.2025. Kampanjprodukterna är märkta med “-11 % EXTRA”. Rabatten aktiveras genom att lägga till koden BLACK11 i rabattkodsfältet i varukorgen. Så länge lagret räcker. Kan endast användas för en beställning per kund och kan inte kombineras med andra rabattkoder. Inte möjlig att lösa in i efterhand på en beställning.
Född: 16 december 1946.\
Renommerade verk: Pineapple lamp, Illumin lamp, New Worker Taklampa samt prisbelönt produkt- och grafisk design.\
Utbildning: Grafisk formgivare.
Frank Kerdil föddes i Odense 1946. Han utbildade sig till grafisk formgivare och var delägare i en reklambyrå från 1984 till 1998, där han utan tvekan utvecklade sin estetiska känsla och sina designkunskaper - och 1998 såddes fröet till ett karriärskifte när Kerdil började ägna sig åt produktdesign.
Han grundade sitt eget företag och började arbeta med allt från att utveckla och designa idéer till produkter och koncept - och ibland till och med föreläsa om kreativt tänkande. Det bör dock vara ett specifikt företag som vi i lampvärlden känner Frank Kerdil från: nämligen DybergLarsen.
På DybergLarsen skapade Kerdil den ständigt populära lampan Pineapple. Denna vackra lampa började sitt liv som en Taklampa, men finns nu i en mängd olika varianter. Det finns Taklampor, bordslampor, golvlampor och till och med vägglampor. Pineapple består av fyrkantiga plattor som när de sätts ihop liknar en ananas - och DybergLarsen och Frank Kerdil har omskapat den ikoniska formen gång på gång, så idag kan du få ananasen med blad eller till och med upp och ner.
Frank Kerdils design har alltid kretsat kring hans mantra "When more of the same is not enough." Denna fras kokar ner till den enkla tesen att det måste finnas en god anledning att göra en ny produkt, vilket kan omfatta mindre förändringar som funktion, materialval, produktionsmetod, användningsområde, form eller liknande.
Dela dina bilder med @lampemesteren
Inspirera och låt dig inspireras, från ett unikt hem till ett annat. Tagga dina bilder med #yesLampemesteren så kanske du ser ditt hem här!